Recursos digitals

L’alumnat d’avui dia ha estat en contacte amb les tecnologies des dels primers passos de la seva vida. Són nadius digitals. Els nens i les nenes tenen facilitat per a la comprensió del funcionament bàsic dels dispositius, però això no vol dir que entenguin millor la societat actual.

A l’escola Collbaix considerem que és imprescindible apostar per una formació humanística associada a les noves tecnologies, que permeti una comprensió de l’entorn digital i que, a més, contribueixi a fer els ciutadans més crítics i implicats en el futur de la societat.

Hi ha canons projectors a totes les aules de l’escola, així com ordinadors amb connexió a Internet i servei Wi-fi. A les aules de 3r, 4t, 5è i 6è hi ha, a més a més, un carro amb ordinadors portatils personals per a cada alumne.

L’any 2020, alumnes, famílies i mestres van fer un curset accelerat per adaptar-nos a la nova situació digital. Una de les primeres mesures va ser crear un banc de recursos digitals per a poder aprendre des de casa. També, de forma setmanal, s’han fet propostes adaptades a cada curs. Hi podreu accedir fent clic a la següent imatge.

L’any 2023, els docents de l’escola han realitzat un altre curs digital de nivell A1, tutoritzat per els coordinadors digitals del centre amb l’objectiu d’assegurar un nivell bàsic de competència digital entre el professorat.

També posem a disposició de mestres i alumnes uns tutorials per a gestió de les adreces de correu electrònic i també per a crear Formularis de Google, una eina molt útil per a crear preguntes i recollir-ne les respostes.