P4- PRIMERA SETMANA D’ESCOLA

Hola famílies ja hi tornem a ser! Els alumnes de p4 ens hem retrobat i hem conegut també a mestres i companyes noves. Durant aquesta setmana hem anat descobrint la classe de p4 i els seus materials.  Però també hem hagut de superar unes proves, per tal d’obrir el candau de la motxilla, que la Cucafera ens ha deixat a la classe. Hem començat a descobrir els objectes que hi havia dins i seguirem la pròxima setmana, teniu ganes de veure què hi ha dins? Doncs estigueu ben atents!

FOTOS

PRIMER DIA A P5

Hola pares i mares, ja hem començat P5. Hem descobert la nostra classe i també un company nou el Jérémie. El nan del bosc ens ha portat una sorpresa, una motxilla plena de coses que ha anat recollint durant l’estiu, Per poder-la obrir hem hagut de fer diferents proves: trobar un sobre amagat a la classe i respondre una endevinalla, després hem baixat al gimnàs perquè hi havia un altre sobre on ens ha fet buscar una cosa rodona que hi havia al pati: una pilota! Ens hem posat a jugar amb la pilota i ens ho hem passat molt i molt bé.De mica en mica anirem descobrint més coses de dins la motxilla.

primer dia

P4- FEM UN TÒTEM PER LA NOSTRA TRIBU (FAMÍLIA)

Hem estat ocupats fent un tòtem per la nostra família. Pensem quins animals ens agradaria tenir i pensem com som: grans o petits, quantes potes tenen, com tenen les orelles, si tenen cua, ales…

Un cop els hem pensat ens posem a dibuixar. Intentem no deixar-nos cap detall. Pensem de quin color són. Després els retallem i els col·loquem al tros de fusta. Un cop fet estem molt satisfets de com ha quedat. Tothom que els ha vist els ha trobat molt i mol bonics. I a vosaltres us ha agradat? (Si us ve de gust podeu deixar un comentari)

tòtem

P4- Observem el castanyer d’índies

Alguns ens hem adonat que el castanyer d’índies ha florit. Sortim a observar les flors i també les seves fulles. Té unes fulles molt curioses i les flors també ho són. Comptem quantes fulles té i observem que surten totes del mateix punt de la tija. Observem els nervis i la dibuixem. Els nens i nenes grans ens han deixat observar la flor del castanyer, en tenien una a la classe. Ens hem adonat que té una forma molt curiosa, ens recorda un triangle. Està  plena de floretes petites de color blanc i a dins hi té unes taquetes de color rosa fort. També té com uns pelets de color groc. La trobem molt bonica.

primavera al pati

Castanyada memorable!!!

Quina Castanyada, famílies!

Com sempre diem, no hi ha virus que pugui amb la il·lusió d’aquesta escola, dels alumnes, dels mestres, de les famílies… Mil gràcies a l’AMPA per haver-nos fet gaudir tant amb l’espectacle “Mohmia”, de Manel Justícia.

I a la tarda, en rotllanes separades, hem fet les danses tradicionals catalanes i les coreografies han quedat de luxe!!!

Ha sigut una Castanyada diferent, però l’hem gaudit com sempre. I mentrestant, al pis de dalt… estan passant coses terroríficament espectaculars!!! Top level 😀

Junts fem escola.

Feu clic a la foto per veure el resum en imatges i vídeos de la jornada d’avui.

Feliç 31è aniversari!

La nostra escola ja bufa 31 espelmes!!!

Aquest any celebrem una festa d’aniversari una mica especial, per culpa del coronavirus. Però les mascaretes no ens fan perdre el somriure. Per això, hem fet una festa virtual, amb tots els nens i nenes de l’escola.

Feu clic a la foto per veure la sorpresa! Per molts anys Escola Collbaix!!!  I si voleu veure fotos dels nens i nenes de l’escola durant la “festa”, feu clic aquí.

 

El menjador, a ple rendiment

Un dels pilars de l’escola és el servei de menjador i aquest any també teníem el repte afegit d’adaptar-nos a les mesures de salut pel què fa a la covid-19. Després d’una primera setmana de funcionament i d’ajustar petits detalls, el menjador marxa a tota vela. Des d’aquí, tot el nostre agraïment a les monitores Lídia, Eva, Espe i Tere, a la cuinera Reme i, per descomptat, a l’AMPA, que s’encarrega d’organitzar la gestió d’aquest servei que ofereix el CAE de Manresa.

Finalment, els grups que dinen al menjador de l’escola són P3, P4, P5 i 1r. De 2n fins a 6è mengen al gimnàs, que s’ha habilitat com a espai de menjador provisional. I n’estem ben contents del resultat. I què diríeu que en pensen els nens i nenes? A les fotos hi trobareu la resposta 😉

 

Carnaval 2020

Un any més hem acomiadat el Carnaval amb una fantàstica festa al pati el Dimecres de Cendra. No hem enterrat la sardina, però ens hem fet un fart de ballar.

Hem fet força fotos per immortalitzar els diferents moments del dia, però per alguna raó que desconeixem, hi ha moltes que no han sortit. Ens sap especialment greu que una de les afectades sigui la foto de grup de 4t, motiu pel qual us demanem disculpes.

Aprofitem per a donar les gràcies a tothom per la seva implicació en la festa. Es va recuperar l’any passat i la valoració va ser molt bona. Enguany, tot i coincidir dos dies de festa amb la Llum, hem viscut un Carnaval ben lluït. Gràcies, famílies! Gràcies personal de l’escola! I gràcies alumnes! Junts fem escola.

Ara, a pensar en la rua de disfresses d’aquest dissabte a Sant Joan. Us animem a participar amb la comparsa de l’AMPA, perquè la cosa promet. I molt 😉

Feu clic a la següent imatge per a veure les fotos del Carnaval 2020 a l’Escola Collbaix.