Diagnosi

Per realitzar la diagnosi de la maduresa digital del centre, el Claustre ha utilitzat les eines SELFIE i SELFIE for Teachers.

Les conclusions extretes són les següents:

PUNTS FORTS ( més de 3,8 / 4 en la nota global.)
Hi ha dispositius suficients per fer servir amb els alumnes

-El professorat està obert a cercar recursos digitals per aplicar a l’aula

-Tenim eines de comunicació amb la comunitat educativa

– Fomentem el respecte dels drets d’autor i llicències

-Tenim connexió a internet en tots els punts de l’escola

– Tenim sistemes de protecció de dades

PUNTS PER ACABAR DE CONSOLIDAR- MIG FORTS   (de 3,4 a 3,8 / 4 en nota global)
-Suport de l’Equip Directiu perquè el professorat explori noves modalitats d’ensenyament utilitzant les TAC

-Assistència tècnica quan hi ha un problema tècnic.

-Involucració de l’Equip Directiu juntament amb el professorat per desenvolupar una Estratègia Digital de Centre.

-Tenim entorn virtual d’aprenentatge creat ( Classroom) i el professorat el fa servir.

– Es fan intervencions per tal d’educar a l’alumnat  aprengui a comportar-se de manera segura a internet.

-Tenim una infraestructura digital correcte que recolza l’ensenyament/aprenentatge amb les TAC.

-L’alumne aprèn a comunicar-se utilitzant les TAC.

– S’ensenya a l’alumnat que aprengui a comportar-se de manera responsable a internet.

PUNTS A MILLORAR  ( menys de 3,4 /4)
– Cal desplegar el Pla d’Estratègia Digital.

– Es fan pocs debats sobre avantatges i desavantatges de  l’ús de les noves tecnologies.

-Falta formació permanent del professorat i intercanvi d’experiències.

– El professorat crea pocs recursos digitals propis.

-Cal millorar la creació de contingut digital per part dels alumnes, sobretot audiovisual

– Falta de temps per explorar com millorar l’ús de les eines digitals en la metodologia.

– Avaluació dels processos d’ensenyament/aprenentatge utilitzant recursos digitals ( coavaluació, autoavaluació…)

– Avaluació de les destreses en l’ús de les noves tecnologies

– Cal explorar com utilitzar eines digitals per adaptar a les necessitats de l’alumne ( dislèxia, alumne sord…)

– Es pot millorar l’ús de les eines digitals per col·laborar  amb altres entitats i organitzacions.

A més, s’han passat qüestionaris a les famílies i als alumnes de P5 i P6 per valorar l’ús digital en el context del centre. La participació en el cas de les famílies va ser d’un 60% i la dels alumnes d’un 98%

Les conclusions extretes són les següents:

PUNTS FORTS
Un 95,8% de les famílies enquestades utilitza el correu electrònic del centre per comunicar-se amb l’escola i creuen que la comunicació és àgil i fluida.

– Totes les famílies enquestades consideren que el temps de resposta dels missatges és adequat.

– Un 95,8% de les famílies coneix el compte de Twitter de l’escola i un 60,4% en són seguidors.

– Un 93,8% de les famílies enquestades i un 100% dels alumnes de P5 i P6  coneixen la web del centre.

– Un 72,9% de les famílies han consultat alguna vegada la documentació de l’escola a la pàgina web.

– Totes les famílies valoren de manera positiva que a la pàgina web de l’escola hi hagi l’històric de fotos de cada promoció.

– Totes les famílies afirmen tenir accés a dispositius digitals a casa per fer tasques de l’escola.

– El 92,3% dels alumnes de P5 i P6 creuen que les eines digitals utilitzades a l’aula són útils pel seu aprenentatge.

– Un 81% de l’alumnat de P5 i P6 creuen que hi ha equilibri entre aprenentatge digital i no digital.

PUNTS A MILLORAR
Les visites a la web de l’escola per part de les famílies i alumnes són esporàdiques i la consulten irregularment.

– Poques famílies decideixen subscriure’s a les notificacions de la web de l’escola.

– Hi ha poca participació en xerrades informatives relacionades amb la cultura digital.