QUI SOM? Projecte, etapes, metodologia,…

Som l’escola Cérvola Blanca, el centre educatiu públic del poble de Sant Martí de Tous.

La nostra escola parteix de la premisa que “estem en procés“, en el sentit que any rere any ens anem formant i avançant per caminar cap una escola millor, i sabent que estem dins un procés permanent de transformació educativa i social.

Tenint present això, com a centre tenim diferents projectes i trets d’identitat que ens caracteritzen, alguns dels quals detallem a continuació.

Som una escola de Primària, per tant tenim grups des de P3 fins a 6è de Primària.

A l’escola ens agrupem per COMUNITATS:

COMUNITAT DE PETITS: formada per P3,P4 i P5

COMUNITAT DE MITJANS: formada per 1r,2n i 3r

COMUNITAT DE GRANS: formada per 4t, 5è i 6è

(veure imatges a l’apartat d’Instal·lacions i fotos)

Etapa 0-3: Junt a l’edifici de l’escola, tenim les instal·lacions de la LLAR D’INFANTS PETITA CÉRVOLA, que és de titularitat municipal, i acull alumnes de 0 a 3 anys

(+ info sobre la Llar d’infants: a8060162@xtec.cat , Tel. 938096643)

SECUNDÀRIA: com escola acollim alumnes fins a 6è de Primària. A partir d’aquí, els alumnes van habitualment a l’institut de la zona on estem adscrits, que és la zona d’Igualada.

La nostra metodologia de treball és diversa, i inclou estones de treball sistemàtic (dels continguts a assolir a cada etapa), altres estones de treball per Projectes (el que anomenem “teixit d’aula”) i per últim, unes estones de treball per espais, durant les quals els alumnes d’una mateixa comunitat participen de diferents propostes per les quals es mouen autònomament, amb acompanyament de l’adult, barrejats per edats dins la mateixa Comunitat.

Alhora, durant el curs fem diferents sortides d’entorn, moltes de les quals aprofiten els paratges naturals tan especials dels que gaudeix el municipi, com pot ser La Fou, l’Alzina de Cal Gol, l’ermita de Sentfores, etc.

A banda d’això, la nostra Escola està plenament implicada en seguir aprenent, formant-nos i fent intercanvis amb altres escoles de referència. En aquest sentit hem format part també del programa Escola Nova 21, i seguim treballant amb l’objectiu principal sumar esforços de totes les escoles, institucions i persones que compartim la voluntat de fer del nostre sistema educatiu un instrument perquè tots i cadascun dels infants hi trobin una experiència d’aprenentatge gratificant i empoderadora.

Les famílies són un pilar important a l’escola. A Cérvola Blanca ens agrada fer xarxa amb les famílies i entorn per créixer i caminar plegats. Les famílies participen en diferents activitats, i es coordinen amb l’escola a través dels seus representants de l’AMPA (veure apartat AMPA). A l’inici de curs fem l’Assemblea de pares i mares, i al finalitzar sempre acostumem a recollir algunes impressions, dubtes i propostes dels pares i mares. Aquí en teniu alguns exemples:

Podeu anar seguint el dia a dia de l’escola a l’apartat principal i als Blocs de cada Comunitat  (a l’apartat superior dret de la nostra pàgina web teniu l’accés directe a les activitats i notícies de PETITS, MITJANS i GRANS).

Seguim avançant pas a pas!