https://photos.app.goo.gl/0AMr6w3vbYO4t16z1
Què són?
Els ambients són espais lliures, amb diferents propostes d’activitat, on cada nen/a construeix els seus propis aprenentatges a partir de la manipulació, l’observació, l’experimentació, el joc i el treball col·laboratiu amb la resta de companys i companyes de cicle. A la nostra escola, s’han organitzat els ambients a les sis aules d’educació infantil, a l’aula de psicomotricitat i a la biblioteca.
Com ens organitzem?
Hem creat vuit ambients: l’ambient d’art, mediateca, laboratori, joc simbòlic,construccions, robòtica i la Sala (psicomotricitat) i la biblioteca. Així doncs, hem reestructurat cada aula de les esmentades en un ambient on els alumnes actuaran de forma autònoma. Construiran els seus aprenentatges, prendran les seves pròpies decisions a partir dels seus interessos i motivacions. Els ambients es realitzen tres dies a la setmana (dilluns, dimecres i divendres) després del pati. Cada alumne escull l’ambient que més desperta el seu interès i d’aquesta manera, comparteixen joc amb alumnes dels diferents nivells (P3, P4 i P5).
A cada ambient hi ha una mestra que fa de guia, estimulant, acompanyant i coordinant l’aprenentatge dels nens i nenes. El fet que els alumnes treballin de forma autònoma garanteix l’atenció a la diversitat, intervenint sempre que sigui necessari.
Les mestres mostren un conjunt d’activitats, les quals ofereixen a la mateixa vegada un ventall ampli de possibilitats d’aprenentatge. També vetllen perquè els infants compleixin i respectin les normes establertes a cada ambient.
Què pretenem?
Amb aquesta metodologia pretenem que els nens i nenes siguin autònoms, responsables, amb iniciativa i segurs amb ells mateixos, crítics, reflexius, comunicatius… En definitiva, un espai i un moment en què tots aprenem de tots a través d’un dels mitjans d’aprenentatge més significatiu en aquestes edats: el joc.
Us deixem un petit vídeo perquè ho observeu amb els vostres propis ulls:
https://photos.app.goo.gl/U477WJ3tki5sCLMy2