l’AFA de l’Escola Carme Guasch

Com ens estructurem?

l’AFA de l’Escola Carme Guasch s’estructura en 4 grans àrees:

1. Assemblea General de Socis, on participen totes les famílies socies de l’AFA
  2. Junta Directiva, formada per les persones que s’encarreguen de la gestió de l’AFA
  3. Comissions de treball, organitzades per temàtiques
  4. Representants de l’AFA als diferents organismes (Consell Escolar, Consell Escolar Municipal, Interampa, etc…)

Intentem que els diferents blocs estiguin representats per persones diferents, amb l’objectiu de tenir una estructura el més horitzontal possible i obrir-la al major nombre de persones.
No hem d’oblidar que tot aquest treball és possible gràcies a la participació dels nostres voluntaris i voluntàries

Què fem?

Els fins de l’associació són:

• Donar suport i assistència als membres de l’Associació, i en general, a les famílies, professors i els alumnes del Centre i als seus òrgans de govern i participació, en tot allò que fa referència a l’educació dels seus fills i en general, a tota la comunitat que formem l’escola Carme Guasch i Darné de Figueres en tot el que es refereix a l’àmbit educatiu i formatiu.
  • Promoure la participació de les famílies dels alumnes en el funcionament general del Centre i vetllar pel compliment del seu projecte educatiu de l’escola.
  • Assistir a les famílies dels alumnes en l’exercici del seu dret a intervenir en l’assessorament del Centre quan aquest sigui sostingut amb fons públics.
  • Promoure la representació i la participació de les famílies dels alumnes en el Consell Escolar i en altres òrgans col•legials.
  • Facilitar la col•laboració del Centre en l’àmbit social, cultural, econòmic i laboral de l’entorn.
  • Col•laborar en les activitats educatives del Centre i Cooperar amb el Consell Escolar en l’elaboració de directrius per a la programació d’activitats complementàries, extraescolars o de serveis.
  • Promoure les activitats de formació de les famílies, tant des del vessant cultural com de l’específic de responsabilització en l’educació familiar.
  • D’altres que, en el marc de la normativa educativa els assignin els seus respectius estatuts, com les de tipus cultural i recreatives.
  • Promoure i realitzar tota mena d’activitats físicoesportives, educatives, lúdiques i conferències sobre temes d’actualitat.
  • I, en general, totes les activitats que puguin afavorir el desenvolupament de la personalitat dels seus membres i la projecció sobre el Centre per aconseguir la major perfecció del compliment de la formació integral dels alumnes.
  • Presentar i proposar al Consell Escolar programes d’activitats complementàries visites, viatges, menjadors, colònies, etc…
  • Vetllar per la qualitat de l’educació i per la seva continuïtat i coherència en els trams educatius.
  • Promoure, organitzar, i/o en el seu cas, supervisar la prestació del servei de menjador de l’escola, el monitoratge, així com el temps educatiu del migdia.

Per aconseguir les seves finalitats, l’associació du a terme les activitats següents, ja sigui de forma directa o indirecta:

• Organització d’activitats extraescolars, servei d’acollida i ludoteca
  • Organització del casal d’estiu
  • Organització de visites i sortides educatives i culturals
  • Organització i participació en les festes i celebracions de cultura popular
  • Organització i participació en activitats educatives i culturals, tant dins l’escola com a fora
  • Participació en els diferents òrgans de representació de la comunitat educativa
  • Organització de tallers, xerrades i conferencies de temàtica educativa
  • Gestió del material necessari per a la tasca educativa
  • Organització, control i seguiment del servei de menjador escolar i el temps d’esbarjo del menjador
  • Creació de grups de treball i comissions de gestió de temes d’interès per l’entitat

En queda exclòs tot ànim de lucre.

Fes-te Soci !! És molt senzill, clica a la imatge següent:

Coneix qui forma la Junta Directiva

Comissions