Robòtica

Què pretenem?

Amb el nostre Projecte pretenem fer arribar als alumnes les bases de la programació i el llenguatge computacional des dels seus inicis a l’Educació Primària mitjançant una gradació de continguts que al llarg dels diferents trimestres, des de primer fins a sisè de primària, els ajudarà a interioritzar i dur a la pràctica les diferents capacitats que permetran desenvolupar la seva Competència Digital, com a suport al treball d’aula.

D’altra banda també volem que des de ben petits descobreixin la importància que té crear, fer-los conscients de les seves potencialitats i habilitats a l’hora d’aplicar els coneixements en una situació útil i real que els servirà en la seva vida quotidiana.

Per què ho fem?

Actualment les noves generacions de nadius digitals ja no tenen la gran necessitat de formar-se en tecnologies; des del seu naixement ja realitzen una immersió en ella, però cada cop més, de forma lúdica, consumista i poc pedagògica. Volem girar aquesta dinàmica i fer que la seva relació amb la tecnologia sigui formadora, fer-la servir de forma reflexiva, coherent i útil; que fomenti la creativitat i afavoreixi l’adquisició de noves capacitats. Volem que poc a poc passin de ser futurs consumidors de tecnologia a creadors de tecnologia.

Com ho fem?

La metodologia és basada majoritàriament en forma de reptes i projectes, que els permetrà anar descobrint nous coneixements que complementaran els que ja han adquirit i relacionar-los entre si per aconseguir superar el repte així com planificar i estructurar el seu propi projecte, permetent plantejar als alumnes uns desafiaments reals, contextualitzats i què els poden ser propers.

El treball que es desenvolupa és eminentment interdisciplinari i està organitzat de forma acurada i conjunta amb els tutors responsables de la programació de la resta d’àrees de treball que realitzen diàriament a l’escola, aconseguint així una cohesió i coherència amb el projecte educatiu en un entorn més pràctic que no pas teòric.

Cada grup rebrà propostes on treballar diferents aspectes propis de les STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) de manera que, a mesura que s’avança en cursos els aprenentatges van apilant-se i ampliant-se per arribar des de l’alfabetització digital a un coneixement més ampli de conceptes de programació, electricitat, propietats de materials, lògica, física, enginyeria d’engranatges… sempre en entorns reals i útils.

On ho fem?

Cada sessió es duu a terme a l’aula de robòtica, un espai dissenyat segons les bases la filosofia de la cultura maker, basada en els principis del constructivisme, la qual defensa l’aprenentatge a través del fer i valora el concepte DIY (do it yourself) que implica que tothom pot “fer” a través d’un aprenentatge actiu en un ambient social, en xarxa, compartit i motivat per la diversió i l’autosuperació, proporcionant un gran grau de satisfacció per la feina feta, girant entorn a les noves tecnologies i la sostenibilitat.

A l’aula de robòtica pretenem crear un ambient de treball obert, lliure, sense limitacions, que permeti a l’alumne desenvolupar la seva creativitat sense veure’s lligat a visions úniques i pautades.