4t

1r TRIMESTRE: Robòtica amb Lego

Durant el segon trimestre els alumnes de quart reben un kit de robòtica basat en Lego amb el què setmanalment hauran de solucionar un repte proposat.

Durant les sessions els nens i nenes aniran descobrint i practicant amb diversitat de material: motors, sensors d’inclinació, de llum, leds, sensors de so… amb la finalitat de resoldre el problema proposat.

Finalment, els grups de treball construiran un robot lliurement, amb les seves pròpies característiques, amb la finalitat de fer un combat de sumo de robots.

2n TRIMESTRE: Efectes papallona

Al segon trimestre es treballa els conceptes de màquines simples a partir de la teoria de l’efecte papallona. Ideant, dissenyant i construint el seu propi efecte fent servir els elements bàsics i els conceptes de causa-efecte.

3r TRIMESTRE: Roboreptes

A partir d’unes situacions d’aprenentatge donades a cada sessió els alumnes hauran de posar tots els seus coneixements adquirits sobre robòtica i pensament computacional per a resoldre un repte que els farà trobar-se en una situació crítica, que durarà el temps just de la sessió. Cada classe hauran d’enfrontar-se a una situació diferent on es posen de manifest les seves habilitats de comunicació, relació, acceptació de les normes i respecte a les opinions dels demés per arribar a una fita comuna.