C. Inicial

Robòtica a Cicle Inicial

L’objectiu principal no és que els nens siguin programadors des de molt petits. La robòtica crea un espai que afavoreix l’adquisició de coneixements. Això permet al nen crear els seus propis mecanismes per a resoldre els problemes que es presentin. La importància li donem a l’anomenat Pensament Computacional, mode de pensament, plantejat des de la resolució dels problemes, el disseny de sistemes i la comprensió amb el punt de vista en la informàtica. En el cas dels nens i nenes, aquestes habilitats són indispensables per a créixer en un món ple de reptes tecnològics.
També ens centrem en el pensament creatiu: El plantejament dels problemes en dinàmiques amb robots ajuda en el creixement de l’originalitat, la fluïdesa de les idees i anàlisis de situacions. També contribueix a plantejar estratègies treballades a l’aula amb escenaris reals del seu entorn immediat.
I per acabar, la percepció de l’espai, on l’ordre de les accions i el temps de reacció són dues activitats molt rellevants. En l’edat dels infants de cicle incial el treball amb robots ajuda a l’evolució espacial del propi cos amb els objectes del seu entorn.

La proposta de Cicle Inicial, a diferència de la dels cicles Mitjà i Superior està basada en un material específic, en concret en les BeeBot i les BlueBot a partir de les quals es desenvoluparan els continguts proposats fent servir els continguts de la programació d’aula com a eix vertebrador. Totes les propostes es basen en continguts proposats pels tutors/es dels grups com a suport a la tasca docent a l’aula.

Els alumnes faran servir tant les BeeBot com les BlueBot, que es connecten a tablets, que els permeten fer un treball més profund de planficació i reflexió abans de l’execució.