3r

1r TRIMESTRE: Introducció al Pensament Computacional

Els alumnes de 3r, al llarg del primer trimestre treballen les bases dels llenguatges computacionals. Mitjançant una programació gamificada poden programar els seus personatges preferits per aconseguir superar reptes, cada cop més difícils, i a poc a poc van incorporant al seu llenguatge conceptes com loop, condicional o seqüència.

Finalment aplicaran tots aquests aprenentatges en la creació d’una animació i videojoc que podran compartir amb tothom.

2n TRIMESTRE: Andròmines musicals

Durant el segon trimestre els alumnes de tercer realitzaran la seva primera creació robòtica. A partir dels aspectes bàsics dels circuits elèctrics i mitjançant unes plaques específiques realitzaran robots on reflexionen sobre les possibilitats de conducció d’electricitat, obertura i tancament de circuits, materials conductors i aïllants… i amb tot plegat creen una andròmina musical.

A partir dels coneixements adquirits durant el primer trimestre s’introdueixen en la programació dels robots a partir de petites i senzilles creacions realitzades amb Scratch.

3r TRIMESTRE: Mascotes robòtiques

Al tercer trimestre construiran mascotes robòtiques, a partir de les quals es treballa la concentració, psicomotricitat fina i desenvolupa la creativitat. Consten d’un motor que fa moure uns engranatges que els alumnes  han de construir per reproduir el seu moviment de manera natural.