1r TRIMESTRE: Bases de programació

Els alumnes de cinquè inicien l’aprenentatge de la seqüenciació d’ordres d’un codi de programació mitjançant blocs amb la plataforma Scratch.

A partir de diferents mini activitats lúdiques pautades treballen individual i autònomament les diferents tipologies de blocs; interioritzen i generalitzen la seva utilitat en activitats pròpies i finalitzen el trimestre creant un videojoc pautat col·lectiu on podran aplicar aspectes de programació complexos.

2n TRIMESTRE: Realitat Virtual i programació de drons

Al segon trimestre els alumnes de cinquè crearan de forma individual el seu propi món virtual.

Cada alumne idearà un espai virtual sobre el paper, on es podrà interactuar i realitzar tasques concretes i durant tot el trimestre es farà realitat i es programarà a partir dels coneixements adquirits durant el primer trimestre amb Scratch. Finalment es mostrarà mitjançant ulleres de Realitat Virtual.

3r TRIMESTRE: Creacció d’una història interactiva i programació de dons

Per acabar, el darrer projecte és la creació d’una història en grup del tipus “escull la teva aventura”. Un cop realitzat el guió tècnic es crearan les vinyetes i es durà a terme en forma d’App, compatible amb Android, iOS i Windows.

Simultàniament es faran dues sessions de programació d’un dron. Mitjançant la resolució d’un repte proposat els alumnes hauran de decidir el codi de programació necessari per resoldre’l.

Amb aquesta activitat es treballa la mesura, el plantejament i raonament d’hipòtesis, l’assaig error…