ESTUDIEM ELS DINOSAURES

Els nens i nenes de segon estem treballant els dinosaures a medi i ho fem d’una manera molt divertida. Ho fem per circuits i veiem i juguem amb un munt d’objectes i jocs d’aprenentatge relacionats amb els dinosaures.

Els circuits són una metodologia que utilitzem a l’escola per alguns centres d’interès. Consisteix en anar passant en grups de tres o quatre alumnes per diferents estacions on, a cada una d’elles, s’ha de respondre alguna pregunta, cal investigar amb el material manipulatiu que se’ns facilita, practiquem amb el material per a fer deduccions o per arribar a associacions de conceptes o bé per tal de dur a terme algun tipus de classificació de la temàtica que tractem. 

 Aquest trimestre, com hem dit, fem els dinosaures. Les parades d’aquest circuit que fem són les següents:

  1. Fem de paleontòlegs: Ens trobem amb uns blocs de guix i de gel on hi ha petits dinosaures i fòssils. Amb les eines dels paleontòlegs, hem d’anar desenterrant i guardant tot el que trobem.
  2. Treballem al museu: Tot el material que hem trobat als jaciments fent de paleontòlegs, passem a classificar-ho segons les informacions que tenim. També intentem reagrupar ossos desaparellats de diferents dinosaures.
  1. Herbívors o carnívors: Hem de descobrir què menjaven els diferents dinosaures observant el tipus de dentadura que tenien.
  1. Evolució de La Terra i en quins continents vivien els dinosaures. Observem com La Terra ha anat canviant al llarg de milions d’anys i observem i classifiquem on van viure els dinosaures.
  1. Construïm dinosaures: Amb peces geomètriques i de Lego, construïm els dinosaures a través de plantilles i de la nostra imaginació.
  1. Dibuixem dinosaures: Amb uns plantilles amb patrons de dibuix de diferents dinosaures, aprenem a dibuixar-los pas a pas.
  1. Mesurem espais i dinosaures: Vam mesurar molts espais de l’escola i amb aquestes mesures i la informació que tenim de la llargada de cada dinosaure, veiem on els podriem encabir i on no.
  2. Bee Bot i Cartes 3D: Posem targetes de dinosaures sobre un mapa i programant el “robot-abella”, hem d’arribar fins on són aquestes targetes. Quan les aconseguim, mitjançant

Un cop acabats els circuits, ja només ens queda fer les observacions i reflexions de cada un d’ells per acabar de completar tot el que hem après sobre els dinosaures.

 

FOTOS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>