Cos i moviment (Petits)

Com cada dia, abans d’entrar als Espais s’escolten converses farcides d’il·lusió, de ganes de crear, fer  i descobrir. “Jo em pintaré d’arbre” diu l’A. de P3.  “Jo em disfressaré de lleó” diu el V. de P4

Un cop a dintre, cadascú va a la proposta on se sent més còmode. Alguns escullen jocs de més moviment, altres amb molta creativitat construeixen i representen amb les peces allò que s’imaginen (cases, hotels, castells…). Molts fan servir el seu cos i la seva veu per expressar-se “Esto es un espectáculo de magia” diu la V de P3 “Apaguen sus móviles” li respon la S de P5.

Sovint sorprenen els vincles que es generen entre els nens i nenes d’edats diferents, com aquell dia que la A. de P5 va organitzar un espectacle de teatre amb titelles i va convidar a assistir a nens i nenes de P3 que aplaudien encantats d’escoltar-la.

Acostumem a veure molts nens/es maquillant-se i disfressant-se, les dues propostes fomenten capacitats com la imaginació, la creativitat i  la fantasia (quan creen les seves pròpies històries per imitar al personatge del qual s’han disfressat o maquillat), l’empatia (al posar-se al lloc del personatge), la memòria, ja que han de conèixer al personatge per imitar-lo , el desenvolupament d’habilitats socials i la relació amb els altres, ja que estimula el joc en comú i la interacció social.

Feu clic a la fotografia per veure tot l’àlbum