“La nit al poble” Descobrim Bordils

Els alumnes de sisè hem visionat el film “La nit al poble” que van filmar els companys de cinquè quan feien segon i tercer. Avui hem anat a la seva classe a comentar-lo i a preguntar alguns dubtes.

Hem trobat bonic els cels que sortien al llarg de la pel·lícula , veure les postes de sol, el pas de les hores… Ens hem preguntat si ho vau filmar tot el mateix dia, i en quines estacions de l’any.
Sabem que vosaltres esteu filmant plans del món com nosaltres i ens hem adonat que quan fèieu segon i tercer ja vàreu filmar una pel·lícula de plans del món. En vàreu filmar molts que després no es va posar al muntatge?

Referent al so , el trobem preciós, el cant dels ocells, el so ambient, el moment que se senten els corbs… Ens ha agradat l’anticipació del so del tren tot i que creiem que hi han sortit masses trens . D’on va sorgir la idea d’anar a gravar a la estació?
Es molt bonica la nit quan hi ha silenci, en general no estem acostumats a passejar-nos pel poble amb aquest silenci i ho hem trobat molt encertat.
Ens ha semblat que hi havia 3 veus ens of , vàreu triar que només n’hi hagués 3 per algun motiu? El to de les veus en of està molt bé! I la idea d’acabar el film amb la veu més fluixa queda perfecte , només que potser encara l’haguéssim posat una més fluixa.
El trànsit de trens és espectacular i ens preguntàvem si per filmar-los vàreu haver d’esperar molt o anàven amb les horaris molts clars?

A part del tren no vàreu pensar filmar els cotxes? A la nit hagués quedat molt bonic amb els llums dels cotxes, dels fanals, dels semàfors…
Els textos els hem trobat molt poètics i us voldríem preguntar si són creacions vostres o hi ha algun poema d’algun poeta.
Queda molt bé les llums càlides que hi ha en tot el film. Al pla de can Xapa i el del senyor darrera la finestra, quina casualitat!! o els hi vàreu demanar que sortissin en el pla?

La nit del Descobrim Bordils va ser molt preciós veure aquest film al pati de l’escola.