Descobrim Bordils

DESCOBRIM BORDILS 2015 – 2019

2a edició de Descobrim Bordils. Propòsit és consolidar, ampliar i donar continuïtat al projecte. Volem mantenir i fer créixer el projecte de descobrir el patrimoni local pel coneixement propi i per donar-lo a conèixer als altres, a través de la creació audiovisual i en formats diversos. Serà mitjançant paraules, poemes, tradicions i memòries, i ho farem observant, investigant, escrivint, seleccionant, retratant i filmant espais, persones, oficis, eines, arbres i meteorologies.

Video resum de la 2ª edició Descobrim Bordils, organitzada el 19 d’octubre de 2019

Per tornar a veure els films

Preparant les exposicions, espais i materials pel 19 d’octubre.

DESCOBRIM BORDILS 2012 – 2014

Descobrim Bordils – Comenius Regio (2012- 2014): Juntament amb l’Ajuntament de Bordils i amb l’Associació A Bao A Qu, durant els cursos 2012-13 i 2013-14 es va portar a terme un projecte de creació fotogràfica i cinematogràfica en el marc del programa Comenius Regio de la Unió Europea. El projecte es va realitzar amb correspondència amb el municipi portuguès de Moita, l’Agrupació d’Escolas José Afonso i l’associació filhos de Lumière i portava per títol Descobrint i construint el patrimoni local i europeu a través de la creació audiovisual. Un model de cooperació entre l’escola i el municipi per la cultura, el coneixement i la cohesió audiovisual. Al llarg de dos cursos, els alumnes dels centres educatius participants van explorar el seu entorn i el van compartir. En finalitzar el projecte, els alumnes de l’Escola de Bordils, des de P3 fins a 6è, varen realitzar 29 films i més de 700 fotografies, alguns d’aquells films i fotografies es van exposar en quinze espais del poble i van ser els propis autors qui presentaven els projectes als visitants. Web del projecte: www.bordilsmoita.org/es.