Pati

Entenem el pati com un espai -annex a l’aula- de descoberta, d’investigació, d’experimentació, de creació i de joc. Un entorn en canvi permanent en funció de les propostes que van apareixent i condicionades pels canvis estacionals i meteorològics. Actualment, els projectes vinculats a aquest espai creixen, s’enriqueixen i són cada vegada més presents en el dia a dia. Per gestionar la complexitat, cerquem dinàmiques que facilitin la reciprocitat aula/pati d’aquells projectes estretament relacionats i iniciem la comissió de pati, responsable d’organitzar allò que s’esdevé en aquest espai. L’elaboració i consens d’unes normes de convivència com a comunitat és imprescindible. L’existència de la comissió contribueix notablement a consolidar aquest marc de convivència en espais on tots transitem. Dos alumnes de cada classe -rotatiu al llarg del curs- es troben, setmanalment, acompanyats per mestres, una sessió d’hora i mitja, per revisar i debatre actuacions a fer-hi. L’obertura de l’aula creant espais a l’exterior, aprofitant galeries, porxo i pati permet sortir de l’aula i afavoreix el disseny i la realització de propostes que difícilment es poden dur a terme en un espai reduït i tancat com la classe. Alhora, fomenta la interacció entre els alumnes -observa el que fan els altres, genera preguntes,…- i, també propicia que cadascú explori els llocs on es sent més còmode, més tranquil, en funció de la tasca a fer.

Del pati a la classe i de la classe al pati – a la Xarxa de Competències Bàsiques (30 de juliol de 2018)

Juguem construint en temps d’esbarjo 2016 – construccions al pati

Pessebre col·laboratiu, 2016         Figures del pessebre            Com fer la tanca de l’establia