Principis d’escola

L’Escola de Bordils està situada en el poble de Bordils, poble que pertany a la comarca del Gironès, amb una població de 1779 habitants (2020). Al centre hi assisteixen alumnes dels pobles veïns de Sant Martí Vell i Madremanya.

És una escola pública, que va néixer amb la Segona República i que en vol conservar el llegat com a referent i horitzó pedagògic, catalana, d’una línia, on es defensen els valors democràtics en les seves actuacions.

Escola arrelada a l’entorn on els protagonistes principals són els nens i les nenes, als quals fa partícips del seu procés de creixement en els diferents àmbits, atenent les individualitats tot intentant donar resposta a una societat en constant canvi.

Creiem en una idea de coneixement global, interrelacionant les diferents disciplines del saber, amb la llengua com a eix vertebrador de tots els aprenentatges, per assolir un coneixement del món en tota la seva complexitat. Aquesta idea, es materialitza a l’aula desenvolupant projectes de treball que propicien cercar resposta a preguntes, assolir reptes i resoldre problemes que sorgeixen o que es plantegen, posant en joc tots els sabers i convertint l’aula en un vertader espai de recerca i investigació – aprenem fent i pensant sobre què fem-.

Potenciem l’expressió a través de tots els llenguatges: comunicatiu, matemàtic, plàstic, corporal, musical, audiovisual – fotografia i cinema-, i en valorem la vessant creativa i d’apropament emocional de cadascun d’ells.

La línia metodològica es basa en la perspectiva socio-constructivista de l’ensenyament aprenentatge, tal com queda reflectit en el currículum: l’alumne elabora i construeix el seu propi coneixement, és el protagonista actiu del seu aprenentatge; planteja interrogants, formula hipòtesis, entra en conflicte amb els companys, aporta informació; estableix una interacció bidireccional amb els companys i la mestra, participa en el disseny de les activitats i en el procés d’avaluació.