ITINERARI POÈTIC: REBEM LA POESIA DE LA ROSA FONT

Embadalit escolto el balanceig dels arbres amb el vent, les veus recitant poemes, la piuladissa dels ocells, el silenci.

Embadalit miro la llissa saltant en la ingravidesa, l’aiguabarreig del riu Fluvià i el mar, ànecs coll verd, el vol de la gavina, petxines a la sorra, tamarius xuclant aigua marina,  salicòrnies, granotes amagades sota l’aigua, el mar.

Heus aquí tot el meu món: el silenci de tot el que s’ha escrit, navegar sempre sense rumb curulla de somnis, el caminar tranquil, dormir amb els pollancres, l’encís de la lluna, el xiuxiueig del vent sense llenguatge.

Text elaborat pels alumnes, a partir de la seqüència que es descriu, i transcrit per la mestra:
  – Impressions de l’itinerari poètic: escrit individual.
  – Selecció de paraules i frases pensant en el paisatge, en els poemes i en les vivències pròpies.
  – Reelaboració de les frases: eliminació repeticions, sinònims, canvis en l’ordre de les paraules.
  – Ens adonem que entre les frases seleccionades s’inclouen versos d’alguns poemes. Decidim escollir-ne d’altres i organitzar-los a la manera del poema “Camp gravitatori”.