Sisè Itinerari poètic a Bordils

Bordils Sisè itinerari poètic i escolar al pobleDivendres 26 d’abril, hem celebrat el 6è Itinerari Poètic, aquesta vegada en el mateix poble. Com ja és habitual, pel volts de st. Jordi, tot l’alumnat del centre organitza aquest passeig carregat de bona poesia amb la intenció d’apropar a poetes catalans referents de la nostra cultura ( Rodoreda, Vinyoli, Isabel Oliva, Mª Àngels Anglada,…) a nens i nenes d’edats compreses entre tres i dotze anys.

En darreres edicions, els indrets escollits mantenien una vinculació estreta amb el/la poeta però enguany,  com  que l’espai vital i de creació del poeta escollit els queda una mica lluny, ha estat l’ocasió per fer present la poesia en diferents espais del poble. Entre les onze i la una del matí, aquells que s’han passejat per Bordils s’han trobat, en vuit espais situats en un recorregut d’uns quatre quilòmetres aproximadament, grups d’alumnes que recitaven poemes de Brossa. L’itinerari ha contemplat diversos punts de partida que ha facilitat que la totalitat de l’escola, uns 200 alumnes, passegessin amb la tranquil·litat que l’ocasió mereixia.

Enguany, hem comptat amb la presència d’un grup d’alumnes de 1r d’ESO de l’institut de Celrà, una representant de la Fundació Brossa i col·laboradors d’Experimentem amb l’Art. Tanmateix, la projecció de la proposta en el poble ha fet que veïns i familiars s’apropessin i gaudissin d’aquesta recitació.

El Diari de Girona del 30 d’abril de 2019 ha publicat el següent article: