Les vacances entren a l’aula de 4t

Responent a les propostes d’estiu i a l’abundància de notícies que han arribat, hem aprofitat per revisar i millorar la manera de presentar-les…

Les notícies ens fan descobrir el món,  La lluna de sang  vista des de Girona i la possibilitat d’observar-la en directe ens desperta  l’interès per saber-ne més.

La situació dels migrants  i les dificultats de l’ONG Open Arms ens porta a l’aula el poder d’una bona imatge i el complement d’un dossier informatiu per aprofundir-hi.

Veure una notícia a la TV també ens ofereix la possibilitat de buscar-la en algun altre mitjà de premsa escrita o per internet i poder-la  llegir amb tranquil·litat.

De vegades “buscar “ notícies fa que triem en funció del que ens crida l’atenció  i oblidem que  si no és actual, deixa de ser notícia.

Primeres multes a Sant Joan les Fonts a través de l’ADN de les caques dels gossos, ens fa veure que allò que també ens passa a nosaltres ens interessa i capta la nostra  atenció.

Altres vegades una part del titular (les balenes) absorbeix tot  l’interès  i ens oblidem d’explicar el contingut de la notícia, Japó vol tornar a caçar balenes, i la presentació es converteix en una conferència sobre aquests animals.

De vegades, una notícia ens atrapa perquè ens connecta amb una altra que havíem llegit anteriorment.

Sovint notícies tan extraordinàries o impactants : El angustioso rescate de los ninos atrapados o El difícil rescat dels dotze nens tailandesos, apareixen a tots els mitjans; aleshores la feina de selecció i concreció de titulars i imatges és fonamental.

De totes aquestes notícies i el que les acompanya n’ha sorgit un document de referència  per fer-ne una bona presentació : Guió per compartir notícies , que tots trobarem a la nostra llibreta per quan ens faci falta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>