Responent a les propostes d’estiu i a l’abundància de notícies que han arribat, hem aprofitat per revisar i millorar la manera de presentar-les…
Les notícies ens fan descobrir el món, La lluna de sang vista des de Girona i la possibilitat d’observar-la en directe ens desperta l’interès per saber-ne més.
La situació dels migrants i les dificultats de l’ONG Open Arms ens porta a l’aula el poder d’una bona imatge i el complement d’un dossier informatiu per aprofundir-hi.
Veure una notícia a la TV també ens ofereix la possibilitat de buscar-la en algun altre mitjà de premsa escrita o per internet i poder-la llegir amb tranquil·litat.
De vegades “buscar “ notícies fa que triem en funció del que ens crida l’atenció i oblidem que si no és actual, deixa de ser notícia.
Primeres multes a Sant Joan les Fonts a través de l’ADN de les caques dels gossos, ens fa veure que allò que també ens passa a nosaltres ens interessa i capta la nostra atenció.
Altres vegades una part del titular (les balenes) absorbeix tot l’interès i ens oblidem d’explicar el contingut de la notícia, Japó vol tornar a caçar balenes, i la presentació es converteix en una conferència sobre aquests animals.
De vegades, una notícia ens atrapa perquè ens connecta amb una altra que havíem llegit anteriorment.
Sovint notícies tan extraordinàries o impactants : El angustioso rescate de los ninos atrapados o El difícil rescat dels dotze nens tailandesos, apareixen a tots els mitjans; aleshores la feina de selecció i concreció de titulars i imatges és fonamental.
De totes aquestes notícies i el que les acompanya n’ha sorgit un document de referència per fer-ne una bona presentació : Guió per compartir notícies , que tots trobarem a la nostra llibreta per quan ens faci falta.