CAIXES NIU de 3r i 4t

El passat 26 d’octubre vam fer un taller de caixes niu a la classe. L’Artur, l’educador ambiental de l’espai Guilleries Savassona, ens va ensenyar els cants dels ocells que tenim en el nostre entorn. Vam escoltar el so de les mallerengues, de les orenetes, el del picot verd, el del picot negre i el del picot roig.  Vam descobrir que com les orenetes, tots ells mengen molts insectes i que per tant, fan una feina molt important. Ens va ensenyar diferents nius, cada espècie d’au construeix a la seva manera. Nosaltres ens vam centrar en els nius de la mallerenga perquè necessiten arbres amb forats i en el nostre entorn, n’hi ha pocs. 1 sola mallerenga pot consumir uns 10.000 invertebrats a l’any! És el més barat, eficaç i inofensiu insecticida i per tant, s’ha de protegir!

Ens  vam organitzar en 5 grups i vam construir les caixes niu. Va ser una feina entretinguda però divertida!  Després les vam anar a penjar els arbres del pati. A la primavera, farem l’observació de les caixes i mirarem si hi han aparegut algunes mallerengues.

Vam aprendre moltes coses interessants que no coneixíem  i ens ho vam passar molt bé.

Alumnes de 3r i 4t

Àlbum de fotos de 3r