Com ja sabeu, fa anys que l’escola està adherida al programa “Pla de consum de fruita a les escoles”.
Una setmana al mes rebem fruita de temporada que repartim als infants ja sigui per esmorzar o per berenar.
A finals de novembre, ens van arribar raïm i mandarines. A P5 i primer, Vam aprofitar l’ocasió per a treballar matemàtiques.
Amb el raïm, vam fer una estimació de quants grans de raïm hi havia en un gotim i quants ens tocarien si ens el repartíem. Un inici del concepte de la divisió amb un cas pràctic i real. Naturalment, després, ens vam menjar les racions més ben repartides que mai.
A P5 van aprofitar per fer grups de deu per reforçar el concepte de desena i el comptatge.
Amb les mandarines, cada nen/a va intentar endevinar quants grills tenia la seva. Vam comprovar que les mandraines acostumen a tenir entre 8 i 11 grills.
A continuació cadascú va representar amb les reglets el seu nombre de grills i vam anar sumant els de tota la taula per veure quants en teníem en total. Així doncs, vam passar de parlar de nombres petits a la centena d’una manera molt visual.
La fruita és sana, bona i amaga molts conceptes matemàtics!