MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES A PRIMER

A primer seguim un llibre de matemàtiques. A principi de curs, ens va costar una mica agafar l’hàbit de buscar les pàgines i plasmar sobre paper el que havíem après. Ara ja ho fem amb molta autonomia.

El fet de seguir un llibre, però, només és un fet complementari al treball matemàtic que fem a l’escola.

A totes les sessions, cal tocar material, experimentar, provar, practicar i entendre abans que resoldre els reptes sobre paper.

Des de l’inici de curs hem continuat treballant amb materials que ja utilitzàvem a infantil, com les regletes de colors, els bi-boots o els multicubs. N’hem introduit de nous com els geoplans, les monedes, els multibase, les pedretes de dos tamanys i la cinta mètrica.

L’element clau de les nostres sessions de matemàtiques és compartir reflexions, posar en comú i escoltar totes les idees. Sovint hi ha diferents solucions a un mateix problema o repte.

A continuació podreu veure diferents moments de treball de matemàtiques manipulatives.

FOTOS MATES PRIMER