Els Baltis de 5è se’n cuiden del compostatge.

L’escola Baltasar Segú som escola verda i com a tal apostem per la recollida selectiva i pel reciclatge.  Des de fa uns quants anys, quan vam posar en marxa la granja escola basada en la permacultura vam decidir assignar algunes tasques a algun nivell en concret, de manera que l’alumnat es fes més responsable i protagonista del projecte.

Els alumnes de 5è són els responsables del compostatge.  La seva feina consisteix a llençar cada dia els residus orgànics al compostador. Un cop per setmana remenen els residus amb uns estris anomenats airejadors, que permeten oxigenar el compost per facilitar la seva transformació en humus.

Quan s’hi aboca matèria orgànica seca, com per exemple pinassa o fulles seques cal regar el compostador per accelerar el procés.

També són els responsables de conscienciar a la resta de l’escola de la necessitat de recollir la brossa adequadament, per poder-la tractar o reciclar.