MANIFEST PER ESTAR “A FORA”

El manifest A FORA el van elaborar diversos autors en el context de l’associació Bambini e Natura de la ciutat de Milà. És un manifest particular, manuscrit, fruit del treball artesanal de la il·lustradora Sara Vincetti, que recull molts pensaments i treballs col·lectius entorn a la relació entre Educació i Natura.

Aquest manifest ha estat traduit per la mestra Maialen Arriaga de l’Escola Bressol Municipal Els Belluguets (Palafrugell), amb la coordinació de l’Associació El Nou Safareig, formada pel Pitu Fernández i la Carme Cols, dos mestres jubilats que des de fa uns anys treballen per apropar la Natura als patis escolars. En Pitu i la Carme ens han animat a compartir aquest manifest amb tothom, així que aquí el teniu:

MANIFEST “A FORA”

Esperem que us agradi el seu contingut i que alguna de les reflexions que hi llegiu sobre la bellesa, el risc, el silenci,… us ressonin positivament. A l’escola Jaume Balmes apostem per una educació vivencial i propera, per això activitats com l’hort escolar o les sortides al bosc són cabdals al projecte educatiu del centre.

Seguim treballant per dissenyar espais rics en propostes, on nenes i nens puguin moure’s lliurement, jugar i experimentar, fent de les seves descobertes nous aprenentatges.

Gràcies a totes les persones que feu i viviu l’escola cada dia!

1. Susana

Esto no tiene precio, de verdad.
    Para los que venimos de pueblos más grandes y urbanos, poder disfrutar de la naturaleza en estado puro es algo extraordinario.
    Gracias, todos somos escuela

2. Marta

Un manifest molt bonic!
    La relació entre Educació i Natura hauria de ser clau als projectes educatius de totes les escoles. Gràcies per portar aquestes iniciatives a les vides dels vostres infants!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *