L’ESCOLA

L’escola Jaume Balmes és un centre públic d’educació Infantil i Primària, depenent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Els infants són del municipi de Castellbell i el Vilar i del municipi de Marganell, que no té escola pròpia. La població es reparteix en sis barris diferents (la Bauma, el Borràs, el Burés, Sant Cristòfol, el Vilar i la Riereta) i en urbanitzacions properes a la Bauma i a Sant Cristòfol. Per aquest motiu el centre disposa, pels alumnes que viuen més allunyats del nucli urbà, de transport escolar gratuït, subvencionat per l’Ajuntament i el Consell Comarcal del Bages.

Hi ha dos centres adscrits: l’escola bressol municipal “Colors” i l’institut “Bages Sud”, que imparteix estudis fins a 4rt d’ESO. Ens coordinem pedagògicament amb tots dos centres educatius, fet que garanteix la bona continuïtat de l’escolarització dels nens i nenes del municipi.

L’escola cada curs tria un eix conductor que cohesiona i dóna coherència a les activitats i sortides que realitzen. Alhora que actua com a nexe d’unió entre les diferents etapes i nivells, també és una eina de motivació i gaudi per l’aprenentatge.

Aquest curs 2023-24 l’eix temàtic de l’escola “La Sostenibilitat”.