En aquests moments, a l’escola estem revisant i actualitzant el nostre PEC. Els fonaments d’aquest, resumits breument, serien:
TRETS D’IDENTITAT
Escola d’Educació Infantil i Primària ubicada al bell mig del barri de Les Corts. Som una escola catalana, la nostra llengua vehicular d’aprenentatge i comunicació és el català. El castellà s’introdueix a Primària i l’anglès a Educació Infantil.
És una escola familiar i acollidora, amb un coneixement acurat del nostre alumnat i llurs famílies. Gaudim d’un excel·lent clima de treball, respecte i convivència. Això ens permet atendre millor a les necessitats individuals de cada nen.
Volem acompanyar l’alumnat en el seu desenvolupament i procés de formació, tant a nivell personal com de coneixements, i dotar-los d’eines i recursos pel seu futur.
Oferim al nostre alumnat un aprenentatge el més significatiu possible, de manera que el que aprèn sigui compatible amb els seus coneixements previs, ho pugui integrar i ser interioritzat.
Fomentem el treball en valors.
Participem en la vida del barri i la ciutat.
Donem resposta als canvis que exigeix la nostra societat: innovacions, noves tecnologies,..
BASES DEL MODEL EDUCATIU
- Escola catalana, activa i oberta a les necessitats de la societat actual.
- Ambient familiar, acollidor i respectuós.
- Coneixença i seguiment acurat de cadascun dels nostres alumnes per poder atendre millor la seva individualitat. L’alumne és el centre del seu procés d’aprenentatge.
- Treball en equip amb una organització social de l’aula com a metodologia que afavoreix l’aprenentatge, la relació, la col·laboració i la coneixença mútua.
- Organització acurada dels recursos humans i materials per a l’atenció de la diversitat del nostre alumnat.
- Educació en actituds i valors per a conviure en una societat plural i respectuosa. Participació en campanyes solidàries.
- Foment de la iniciativa i l’esforç personal.
- Participació en la vida del nostre entorn.
- Aprenentatge significatiu.
- Ús de tècniques i estratègies diverses. El mestre té el paper de facilitador.
- Participació i desenvolupament de Projectes de caire divers i innovador. Les noves tecnologies des d’Educació Infantil.
- Formació permanent del professorat.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS
Cada alumne ha de desenvolupar al màxim les seves capacitats per arribar a ser un adult responsable, amb iniciativa, sensible, tolerant, solidari i feliç.
- Estimular la iniciativa, l’esforç personal, el sentit crític i l’autoestima.
- Saber treballar de forma individual i en equip.
- Educar en actituds i valors.
- Educar en la reflexió i en l’esperit crític i autocrític.
- Formar en la cooperació i el sentit de la responsabilitat solidària.
- Desenvolupar valors democràtics, com la tolerància i el respecte.
- Formar persones rigoroses en el treball, autònomes i responsables.
- Dotar a l’alumnat d’eines i recursos perquè generi estratègies pròpies per resoldre situacions quotidianes.
- Potenciar el treball per competències dins d’un sistema educatiu inclusiu.
- Fomentar el desenvolupament de les capacitats perquè tot l’alumnat assoleixi de forma satisfactòria les competències bàsiques.
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA
- Dinàmica de l’aula basada en el treball en grups cooperatius.
- Grups partits en els àmbits psicomotriu, lingüístic (llengua anglesa i llengua catalana), àmbit artístic (plàstica i música) i digital.
- Atenció individualitzada o en grup reduït dins l’horari lectiu i fora, SEP.
- Professorat comú d’Infantil a Primària en els àmbits artístic, lingüístic i digital.
- Sessions impartides per dos professionals a l’aula segons les necessitats dels grups.
- Ús significatiu de les noves tecnologies en totes les àrees i amb projectes específics en l’àmbit artístic (música), lingüístic (llengua anglesa) i matemàtic.
- Treball col·laboratius en reunions periòdiques d’etapa i nivell, amb l’EAP, d’atenció a la diversitat, de la comissió social, de la comissió TIC, de la comissió de celebracions i de traspàs a la ESO.
- Horari diferenciat segons les necessitats de l’alumnat. A tots els nivells de Primària trenta minuts de lectura diaris.
- Diferents tipus d’avaluació: formativa, auto i coavaluació.
PROJECTES I ACTIVITATS
- Projecte de matemàtiques JUMP MATH.
- Projectes de llengua catalana APIL-ILEC-Impuls a la lectura.
- Apadrinament lectura.
- Punt-edu (Biblioteca).
- Robòtica i Scratch per a aprendre a programar.
- Mètoide “En Flux” pel treball de la música (mètode global+noves tecnologies)
- Reciclatge i sostenibilitat.
- Programa de reutilització de llibres.
- Projecte Aula Mòbil (Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya).
- Programa POIBA.
- Programa fruita a l’escola.
- Col·laboració en campanyes solidàries.
- Piscina (des de P4 a 2n): desenvolupament del sentit lúdic i les habilitats coordinatives en un medi diferent a l’habitual.
- Programes en llengua anglesa:
- Anglès des de P4 (per l’especilaista del centre)
- Visual i plàstica a Educació Infantil (P3,P4 i P5) en anglès.
- Descoberta d’un mateix (psicomotricitat) a Educació Infantil en anglès.
- Informàtica en anglès, des de P4.
PROJECTE LINGÜÍSTIC NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CENTRE