XERRADA EN EL MARC DE LA REUNIÓ DE LES FAMÍLIES SOBRE SALUT

27/0972017

Participació en un Projecte de Salut: Campanya sobre la càries i l’obesitat. Coordinació: CAP de Puig-reig i CAP Gironella.

Sensibilització: Participació de l’escola en el programa SI, iniciat el curs 2016/2017 i objectius del 2010 no assolits.

Els resultats són millors a Puig-reig que a Gironella.

És necessària més prevenció. Hi ha una relació directa d’aquestes malalties amb malalties cròniques.

Hauríem de reduir el consum en un 10% del total de la ingesta energètica.  Cal millorar hàbits conductuals: l’activitat física i els hàbits alimentaris. Volem infants sans per tenir adults sans.

Cal tenir en compte el sucre amagat; se’n consumeix 3 vegades més del que es recomanat. A l’escola es poden fer accions diverses per tal de reduir-ne la seva ingesta.

En algunes piràmides d’alimentació, concretament a Austràlia, el sucre i la sal surten com a aliments prohibits.

El projecte està avalat perquè hi ha el compromís de diverses administracions, al mateix temps de comptar amb l’interès de l’escola i de les famílies.