25è aniversari de la Rita i en Marçal, els gegants de l’escola Alfred Mata

Divendres 17 de març de 2017 vam celebrar els 25 anys dels nostres gegants. A un quart de quatre de la tarda i al pati de l’escola va començar la celebració. Ens van acompanyar els Gegants de Puig-Reig, en Martí i la Carme, els Gegants de l’Ametlla de Merola, en Martí i la Maria de Merola, la Cuca de l’escola Sant Martí, els capgrossos de l’escola bressol L’Estel i alumnes de l’escola municipal de música de Puig-Reig.

Quan tothom era al pati van fer entrada els protagonistes de la festa acompanyats de l’EMMP; tot seguit cadascuna de les colles va fer una ballada seguida per l’entusiasme dels més petitons. Després d’aquestes ballades en Josep Artero, mestre jubilat del centre, ens va llegir unes notes històriques sobre l’esdeveniment i en Jesús Subirats, regidor d’ensenyament va destacar la importància d’aquestes figures, juntament amb el fet que a l’escola en tinguéssim i es participés en totes les festes locals del poble. Un cop acabats els parlaments cada cicle de l’escola va llegir uns rodolins als capgrossos de l’escola bressol L’Estel, en Magí el ratolí, en Pollet el pollet i la Marieta la marieta, perquè la Rita i en Marçal en serien els  seus padrins.

La festa arribava al seu moment àlgid i totes les colles van fer una ballada conjunta acompanyats per les gralles, les flautes de 5è i 6è i la banda de música de l’EMMP. Des de l’AMPA es va fer entrega d’un record a totes les colles que ens van acompanyar.

Per acabar tota festa una bona berenada amb coca i beguda per a tothom.

Des d’aquestes línies volem agrair a totes les colles la seva presència a la nostra escola. Va ser un acte emotiu, divertit, tendre i que tots plegats recordarem.

Enllaç vídeo gegants