Acollida

La nostra escola compta amb un pla d’acollida per als nous mestres i també per als alumnes nouvinguts d’altres nacionalitats.

Justificació del Pla d’acollida

Amb motiu de l’augment de població de diferents ètnies que arriba a l’escola amb trets diferencials com ho són la llengua i la cultura, es va creure convenient donar resposta a les necessitats que planteja aquesta nova realitat i es va elaborar el  Pla d’acollida per als alumnes d’incorporació tardana o estrangers.

Objectius:

– Aconseguir una bona escolarització, encaminada a assolir el seu èxit escolar.
– Incorporar-los en la descoberta i coneixement del món cultural en el que ara viuen.
– Buscar estratègies i metodologies adequades per aconseguir una adaptació global als companys, als professors i a les tasques habituals i normes pròpies del centre educatiu.
– Interessar-se per la seva realitat cultural per tal de donar-la a conèixer als altres alumnes i poder potenciar l’autoestima.

Aquests objectius generals s’aconseguiran a través de:

– Assegurar un bon acolliment a l’aula i al centre.
– Potenciar situacions d’interrelació amb els companys.
– Donar prioritat als continguts de llengua en situació comunicativa ja que l’alumne ha d’anar adquirint domini de la llengua catalana.
– Fer les adaptacions necessàries en les diferents àrees per a què l’alumne aprengui la llengua en totes les activitats que realitzi.
– Assegurar el coneixement i l’adquisició progressiva dels hàbits i normes de l’escola.