Apadrinament de monuments a Cicle Superior: El Romeral

“El Romeral” són unes restes arqueològiques de l’època romana datades entre els segles I i IV dC. Es tracta d’una vil·la romana que fa molt anys que estudien els arqueòlegs i on s’hi duen a terme diferents excavacions i millores. La gent del poble i els nens i nenes de l’escola ja la identifiquen com el seu monument més important i emblemàtic; les restes d’un font de pedra en forma de medusa han esdevingut tot un símbol.

El projecte comença a partir d’allò que saben els alumnes de l’època romana i, més concretament, de la “Vil·la Romana del Romeral”. A partir d’aquí, a través de diferents fonts d’informació (Internet, llibres publicats sobre “El Romeral”, la visita amb l’arqueòleg…) els alumnes van construint el seu aprenentatge sobre el aquestes restes romanes. Per tant, la finalitat del projecte seria conèixer i donar a conèixer les característiques de la vil·la romana i, de retruc, del món romà de des diferents vessants o disciplines.

Objectius del projecte

1. Situar la vil·la en el context històric i social de referència.

2. Concretar els aspectes formals, estètics i de context.

3. Conèixer i valorar la importància de la vil•la romana per a la població d’Albesa

4.Conèixer aspectes històrics i de cronologia sobre la vil•la

5.Utilitzar les TAC per tal d’elaborar un tríptic trilingüe sobre la vil·la

6.Desenvolupar les competències artístiques per elaborar un mosaic amb tessel•les recreant-ne algun dels que hi ha a la vil•la.

7. Organitzar una visita guiada per a diferents grups (escoles, famílies…).