L’hivern ja ha arribat!

Hola famílies i ben tornades a l’escola!

Esperem que les vacances d’hivern hagin anat bé i hagueu pogut gaudir i descansar.

Nosaltres hem tornat amb força i energia però, sobretot, amb fred!

La setmana passada, en sortir al pati, vam adonar-nos que anàvem molt abrigats. Portàvem guants, bufandes, gorros i abrics. Per què deu ser? Vam parlar-ne a la rotllana i ens vam adonar que era perquè feia molt fred perquè havia arribat l’hivern!

Vam veure quins són els colors més característics d’aquesta època, els colors freds com el blau, el lila i el blanc i també vam observar imatges de paisatges d’hivern, amb la neu de protagonista.

La neu cobria les teulades de les cases en forma de triangle i els ninots de neu tenien forma de cercle, així doncs, vam decidir que faríem el nostre paisatge d’hivern a partir de formes geomètriques: quadrats, triangles i cercles.

Primer, vam jugar i manipular els blocs lògics, classificant-los per formes, colors i mida. A psicomotricitat, també vam buscar materials en que tinguessin les diferents formes geomètriques i hi vam jugar i els vam representar. Seguidament vam enganxar formes geomètriques en un fons negre, representant la neu i, per últim, vam enganxar llana en unes fotografies nostres per aparèixer, ben abrigats en aquest paisatge nevat!

A partir d’una realitat propera als infants que ells poden observar i viure, com és l’arribada del fred, treballem conceptes matemàtics i de coneixement de l’esquema corporal. A més a més, aquestes activitats les hem acompanyat d’una cançó ben animada, a través de la qual hem pogut ampliar el nostre vocabulari de l’hivern i hem pogut veure fotografies d’una companya de la classe que ha anat a la neu i ens ha explicat com tirar-nos en trineu!

Si voleu escoltar la cançó, cliqueu en aquest enllaç: L’hivern ja ha arribat!

Per veure fotografies del procés d’elaboració del nostre paisatge d’hivern, cliqueu aquí.