Setmana literària a la comunitat de grans (2023)

Estimades famílies,

La setmana passada, aprofitant la diada de Sant Jordi, des de la comunitat de grans vam treballar una sèrie de propostes literàries: la poesia, el còmic, el teatre, els contes amb valors i els àlbums il·lustrats:

• Poesia: vam realitzar activitats amb l’objectiu d’apropar la poesia als infants i acompanyar-los  per adquirir una nova mirada poètica, com per exemple crear un poema cooperativament, fer un dibuix del que ens transmetia el poema, etc.
  • Contes amb valors: va ser una proposta educativa enfocada a la literatura de diversos aspectes importants relacionats amb les emocions, sentiments, preocupacions… que observem en el nostre dia. En aquest taller es van utilitzar diversos àlbums il·lustrats per treballar l’educació emocional, considerada clau pel benestar personal i la millora de les relacions amb els altres.
  • Àlbums il·lustrats:1- “Sunakay”:La primera proposta girava al voltant de la contaminació del nostre planeta. L’alumnat va fer un breakout  sobre ecologia i sostenibilitat que a la vegada els va permetre conèixer noves coses per ser més responsables amb el planeta; La segona proposta consistia en reutilitzar materials que ja no necessitàvem o utilitzàvem per transformar-los en d’altres. En aquest cas van transformar un CD vell en una baldufa; La tercera proposta consistia en fer d’il·lustradors, per això havien de pensar que els havien encarregat fer un àlbum il·lustrat que parlés del nostre mon d’aquí cent anys i havien de crear la primera pàgina d’aquest álbum. 2- “El diario de las cajas de fósforo”En aquesta proposta el nens i nenes havien de fer un diaria personal amb les vivències significatives que els hi havien passat a la seva vida
  • Còmic: A partir del còmic vam intentar apropar als infants a  les principals característiques d’aquest tipus de llibre. Vam observar les diferències que té un còmic amb altres contes o llibres que coneixem. Hi havia diferents propostes: història del còmic i la seva evolució, lectura d’un còmic acompanyada de la seva ressenya, creació d’un còmic a partir de l’aplicació pixton, inventar el text d’un còmic i finalment  la creació d’onomatopeies amb diferents materials i formats.
  • Teatre: en aquestes caixes vam realitzar tres propostes organitzades amb la mateixa estructura per treballar  les ombres xineses, el teatre amb titelles i la representació teatral. La dinàmica era que els infants inventaven o creaven una obra teatral amb els seus personatges i història per a, posteriorment, representar-la amb les propostes nombrades.

L’alumnat es va dividir en nou grups de les diferents classes i cada dia anaven passant per una proposta literària.

A més a més, el dimarts va venir l’escola Joso, una  escola referent en la formació de còmic, il·lustració, manga, concept art, animació, etc. Durant el taller, els infants van poder seguir el passos per l’elaboració  i dibuix d’un personatge.

En el següent enllaç trobareu algunes imatges de les diferents propostes.