ESCOLA CARDIOPROTEGIDA

L’escola forma part dels centres CARDIOPROTEGITS.

Els docents s’han format pel  Consell Català de Ressuscitació (CCR).

El CCR és  va constituir el setembre de 2003 entre entre les Societats científiques d’Anestèsia, de Cardiologia, de Medicina Intensiva i crítica, de Medicina Familiar i Comunitària, d’Urgències i Emergències i de Pediatria que pertanyen a l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears

El CCR sorgeix amb la voluntat de ser una organització oberta a la societat: Vol ser capaç d’aglutinar, d’impulsar i de col·laborar amb totes les entitats i professionals, l’àmbit d’actuació dels quals estigui total o parcialment vinculat al suport vital.

Promou i coordina les activitats de formació, recerca de recerca, de difusió i de bones pràctiques en suport vital i ressuscitació cardiopulmonar arreu de Catalunya. Aquesta activitat, d’incidència directa en la promoció i prevenció de la salut, es desenvolupa seguint les directrius de l’European Ressuscitation Council, organisme al qual el CCR està vinculat.

QUÈ FEM AL VALDELORS?Dins de l’àrea d’EF i ens els projectes de sr una escola SALUDABLE, on diem SÍ, A LA SALUT INTEGRAL. fem sessions de formació per tota la comunitat educativa. L’objectiu és saber actuar davant una situació d’emergència. de forma gradual apropem sabers i tècniques de prevenció, d’actuació i ensenyem els protocols davant una situació de perill.

Els sabers i els objectius estan graduats; els més petits treballem la prevenció i com evitar accidents, el servei del 112. A la comunitat de mitjans i grans  practiquem ja l’algoritme del RCP, la posició lateral de seguretat, com funciona un DEA i el més important. CALMA, I SABER ACTUAR DAVANT UNA EMERGÈNCIA.

Estem molt contents i orgullosos de com tota la comunitat educativa veu aquest projecte i aquest treball que ens ajuda a anar per la vida.

Hem de donar les gràcies a la unitat de CCR de l’Hospital Universitari de Reus, al Grup de treball Suport Vital Baix Camp, i la fundació de la universitat URV per cedir-nos el material.

MOLTES GRÀCIES.

#FEM SALUT