SORTIDA A BARCELONA

Tota l’escola Valdelors vam anar a Barcelona per tal de treballar aspectes pedagògics de forma més vivencial i competencial. Volem agrair el suport de l’AFA en poder ajudar-nos en les despeses del BUS per la sortida.

La comunitat dels petits i els alumnes de cicle inicial vam visitar Catalunya en miniatura.

Hem xalat molt a la sortida de Catalunya en miniatura. Primer de tot, el José ens va explicar com es feien les maquetes i com d’important era tenir-ne cura, perquè són figures que costen molta feina i que ell sovint ha d’arreglar. També ens va parlar de la importància de les 3R (Reduir, Reutilitzar i Reciclar).  A més ens va proposar dos reptes al visitar les maquetes:1r, trobar aquelles que tenien botons per fer moure o sonar alguna cosa, i 2n reconèixer quins edificis eren d’arquitectura romana i quins gòtica. Pregunteu, pregunteu!, perquè vam aprendre molt.  A més al seu taller també teníem una maqueta molt especial amb la qual ens vam fer una foto.

Després va arribar l’hora de les aventures! Ens vam posar els arnesos i vam  fer un circuit d’obstacles amb ells.

Finalment vam fer la visita per Catalunya en Miniatura, buscant els botons que el José ens havia reptat a trobar i mirant què ben fetes eren les maquetes. Va ser un dia molt divertit!!!

La comunitat dels mitjans 3r, i 4t de la comunitat dels grans vam anar a visitar el Museu de la Xocolata.

Allí vam gaudir d’una taller per entendre l’origen del cacau. D’on bé, com es cultiva, i com es treballa per fer les figures de xocolata. Vam veure una exposició de figures ESPECTACULARS. Després vam fer un taller dolç de pintar amb xocolata. Vam anar a dinar al parc de la Ciutadella on ens vam trobar a la resta de la comunitat dels grans.

La comunitat dels grans (5è i 6è) vam visitar el Palau de la Generalitat amb l’activitat “Jo seré president/a”.

Aquesta activitat s’havia preparat prèviament a l’escola per tal d’entendre com funciona el procés de les eleccions, i el treball de l’organització política a Catalunya. A partir d’un joc de rol els alumnes van escollir un paper a representar: un president, uns consellers, un secretari de govern, i un cap de premsa. La resta van ser experts en matèries que feien propostes per poder aprovar en la seva sessió de treball. Al final es va realitzar tota una roda de premsa i una presentació de les seves propostes que van ser votades pels assistents i consultades pels mitjans de comunicació.

Després vam tenir la sort de visitar el Palau, la sala de reunions del govern català, l’imponent edifici medieval i conèixer una mica la seva història. Al sortir vam visitar el mercat de Santa Llúcia, l’edifici de l’arxiu de la corona d’Aragó, el Mercat de Santa Caterina i la visita a l’exterior del Parlament, als Jardins del Parc de la Ciutadella.

Tota una jornada molt interessant i molt pedagògica.