SETMANA DEL PROJECTE: “Un Tomb per la història.”

El passat dimarts  vam fer un recorregut molt bonic i interessant. A partir del llibre i l’activitat del Centre Estudis la Vall, el Ventura Sabaté, un altre mestre molt vinculat a l’Escola Valdelors, un apassionat pel seu poble, la cultura, la llengua i la història, ens va acompanyar a fer un tomb pel poble.

Ens van anar explicant històries, personatges, curiositat històriques i culturals per treballar personatges que hem anat escollint al projecte. De bon matí a partir de fragments de lectura del llibre i fent una petita tertúlia entre ells, vam anar a diversos indrets on trobàvem les pancartes del centre estudis.

La primera pancarta que vam treballar va ser l’ESCOLA, després els rentadors del carrer de mas valentí, ca la Torre i la plaça de baix… Personatges com els pregoners de Vandellòs, l’aviador de la república, els metges Gil Vernet, alcaldes com el Jaume Jardí …vam anar coneixent la seva història. Conèixer el passat ens explica el que som avui i ens ajuda a construir allò que volem ser.

Quin matí més bonic i interessant. Gràcies Ventura i també a tota la entitat del “Centre Estudis la Vall”.