SETMANA DEL PROJECTE: “La mestra Antònia.”

La comunitat dels petits va escollir la mestra Antònia Castellnou com a personatge important per a Vandellòs per la seva vinculació amb l’escola Valdelors i per la seva passió per la docència.

La mestra Antònia ÉS MESTRA sempre. Una altra de les seves passions és la lectura. Ens ha portat i explicat  un conte molt bonic sobre com hem de treballar de forma cooperativa.

Els més petits van veure el vídeo del pregó que va fer a la festa Major, com a pregonera. La mestra Antònia ha tingut el repte de respondre les preguntes de l’entrevista que li ha fet la comunitat dels petits. També ens ha portat moltes fotos de com era abans l’escola, dels pares i mares dels petits, que ja van ser alumnes d’ella durant els seus 40 anys de docència. Hem vist com era l’escola, el que feien… les sortides, les festes, les colònies i una cosa molt curiosa: que una “rabosa” els visitava molts dies al pati de l’escola.

Una altra cosa que ens ha ensenyat la mestra Antònia és la seva estima a Vandellòs, a la seva gent i a les entitats. Ella format part del teixit social i cultural. Hem gaudit de poder tenir els capgrossos de Vandellòs.

L’Antònia, juntament amb la Mercè Munné i el Jordi Miralles, ens han ensenyat a tota l’escola els balls dels capgrossos que van elaborar fa anys junts. Hem practicat diverses danses amb els capgrossos de Vandellòs i hem après que estan dedicats a les masies de Vandellòs.