Projectes d’aprenentatge

Aquesta metodologia de treball ajuda als alumnes a aprendre, els motiva a descobrir i, assoleixen els conceptes a través d’un aprenentatge significatiu, que es basa a oferir canals que puguin ajudar als nens i nenes a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics. Aquesta metodologia té una major aplicació al món real. Es busca crear una educació interdisciplinària, amb significat propi.

-Parteix d’un tema, o centre d’interès negociat amb l’alumnat.

-Fa protagonista l’alumnat en la construcció del propi coneixement.

-Dóna gran rellevància al treball cooperatiu.

– Incentiva processos d’investigació que suposen cercar, seleccionar i interpretar informació a través de fonts diverses.

-Es transfereixen estratègies per aprendre: es representa el procés de construcció de coneixement, s’avalua el que s’ha après i com s’ha après.

-S’activa la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida.