PROGRAMA ESCUELA CISCO

El passat dimarts 17 de maig, un grup representant d’alumnes de 5è de l’escola i tres acompanyants, vam anar a l’empresa tecnològica CISCO. Tot plegat va ser una gran aventura.

Just a les 13 sortíem per la porta de l’escola. Amb molta il·lusió i una mica de nervis, pujàvem a un petit autocar on varem aprofitar per perfilar detalls i posar en comú el que havíem de fer.

Mitja hora més tard, arribàvem al barri de Sarrià de Barcelona, així que aprofitant que ben a prop estava el parc de Santa Amèlia, hi vam anar caminant. Els nens s’ho van passar d’allò més bé. Els nens són éssers lliures, amb molta més tolerància a l’estrés que els adults i amb una gran capacitat per gaudir del moment, així que, per mitja hora, van oblidar el que havien anat a fer i varem saltar i jugar com només ells saben fer.

A les 14 en punt entravem a l’oficina. Ens varem fer ràpidament amb l’espai, i com que hi havia gana, alguns van aprofitar per prendre llet o alguna infusió mentre esperàvem a d’altres companys que encara no havien arribat. També ens van repartir una llibreta i un bolígraf per prendre anotacions. Quan les safates es van destapar, el menjar va desaparèixer literalment.

Va ser a les 15 quan ens vam situar a la sala gran per tal d’escoltar les xerrades inicials, en les que una directiva de CISCO, des de Londres, ens introduïa en Internet of Things i també ens mostrava el seu interès per les presentacions que anàvem a fer.

Els primers vam ser nosaltres. Ja havíem comprovat que des del Turó els companys ens escoltaven i tot va anar rodat. Els nervis no ens van trair i tots van poder dir la seva, la sala petita era molt còmoda i el fet d’estar propers, ens permetia prendre més seguretat.

Després vam anar a la sala gran amb la resta de nens i nenes que havien vingut de les escoles de Castelldefels i Cardedeu. Tant des de la seu de Barcelona com des de la de Madrid i la de Mèxic, els alumnes van explicar els seus projectes. Tothom va estar molt atent, inclús vam poder fer preguntes. Des del Turó tot plegat va anar perfecte i van seguir amb interès les exposicions dels companys fins a l’hora de sortir.

Sobre dos quarts de sis vam marxar de Barcelona cap a Sant Cugat, amb un sac ple d’emocions i paraules, un munt de paraules per compartir i regalar als amics i familiars que ens havien acompanyat al llarg del procés.

Participar del Programa Escuela de l’empresa tecnològica CISCO, ha esdevingut una gran experiència, un projecte molt interessant on tots, grans i petits hem après moltíssim i de ben segur que sempre en guardarem el record.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *