Visita al Monestir de Sant Sebastià dels Gorgs

Divendres 26 d’abril, els alumnes de Cicle Mitjà, vam anar a visitar el Monestir de Sant Sebastià dels Gorgs.

Vam anar caminant des de l’escola fins el monestir per un camí de vinya.

Quan vam arribar, ens va rebre el Carles de la Cooperativa Arqueovitis, que era el nostre guia.

El Carles ens va explicar moltes coses del monestir. Vam aprendre que el monestir el va fer construir Mir Geribert l’any 1030 i que va fer enterrar alguns familiars seus allà. Al principi, hi vivien 6 monjos, que van anomenar un d’ells abat. El primer abat es deia Miró. Aquest monestir estava vinculat al Monestir de Montserrat.

Aquests monjos eren de l’ordre dels Benedictins i es caracteritzaven perquè anaven vestits de negre, amb caputxa i sandàlies.

A la portalada del monestir hi havia representats un lleó, un àliga, Crist (fent el gest de beneir) i dos àngels. També hi ha l’escut de Montserrat, representat amb les muntanyes i una serra.

El pati, anomenat claustre, ara no es conserva sencer, perquè van haver de vendre una part i es van construir cases. Al terra del claustre, hi havia un magatzem per a guardar els cereals.

Ens va agradar molt la visita que ens va fer el Carles! Us recomanem que l’aneu a visitar!