L’escola

La nostra escola està situada al poble de Sant Pau d’Ordal, envoltada de vinyes i de pins, paisatge típic del Penedès. Aquest entorn tan natural fa que totes les persones que estem en aquesta escola gaudim d’una tranquil·litat i harmonia que ens ajuda a tirar endavant tots els nostres propòsits. Estem per una escola arrelada al medi:

• On l’infant sigui protagonista dels seus aprenentatges.
  • Diversa i plural.
  • Que s’esforça perquè l’alumnat gaudeixi aprenent.
  • Que ens permet treballar conjuntament, fent activitats de caire divers.
  • Que vetlla per la integració de tothom, fomentant el treball de grup, la solidaritat i la cooperació entre totes i tots.
  • Que respecta les diferències ideològiques, físiques, racials, culturals i religioses… essent tolerants entre nosaltres.

L’escola Sant Jordi és una escola rural. Així doncs, som una escola arrelada al poble i això ens permet crear un ambient familiar on tota la comunitat educativa es coneix. Mica en mica ens anem fent grans ara ja hi ha 111 alumnes i catorze mestres.

Com ens agrupem?

• Una Llar d’infants municipal (0-3 anys)
  • Tres aules d’Educació Infantil
    • Farigoles
    • Espígols
    • Romanís
  • Sis aules de primària
    • Alzines i Moreres
    • Pollancres i Roures
    • Oliveres i Ceps

Com aprenem?

El nostre objectiu és que l’alumnat aprengui de forma significativa, això vol dir, que siguin protagonistes del seu aprenentatge, que entenguin el que estan fent i perquè els serveix. Som escola d’una línia, però, en la majoria d’aules, sovint, hi conviuen alumnes de diferents edats. Som molt conscients de les possibilitats d’aprenentatge i de relació que ofereix el grup per això, fomentem el treball en equip i el de gran grup amb assemblees, sortides, festes, projectes, racons, grups cooperatius… Volem formar alumnes autònoms i responsables, alumnes que respectin i estimin els companys, les persones que els envolten i l’entorn, que aprenguin a compartir i a conviure de manera positiva.

Com ens comuniquem amb les famílies?

Trobades amb els pares i mares

• Reunions generals.
  • Entrevistes individuals.
  • Reunions de classe.
  • Xerrades berenar.
  • I sempre que la família necessiti parlar amb el tutor/a del seu fill/a o amb la direcció de l’escola pot sol·licitar una trobada.

Participació de les famílies a l’escola

• Consell Escolar
  • AMPA