La verema a cicle superior

El primer dia d’escola, 13 de setembre, els alumnes de C.S vam anar a realitzar la verema, on recollim el fruit de tot un any de feina.

Primer de tot vam mirar el grau alcohòlic amb el refractòmetre. Després ens vam organitzar la feina en dos grups: un collia el raïm de les varietats macabeu i xarel·lo i l’altre grup estava al celler fent el most.

Abans d’entrar les diferents varietats de raïm al celler el pesàvem, per així després calcular les diferents quantitats, realitzar gràfiques, calcular rendiment, reptes matemàtics…

Una vegada el raïm al celler el ficàvem a la desrapadora, on se separa el gra de la rapa. La pasta resultant la posàvem a la premsa per aixafar-la i obtenir el most flor, que és el millor. Per treure els pinyols i altres impureses, el filtraven tres vegades per aconseguir un most més clar. Un cop fet això, el posàvem en garrafes i el deixàvem reposar a la nevera per desfangar-lo.

Donada la situació sanitària, aquest any no podrem vendre el most a la fira del «Subirats tasta’l», per la qual cosa cada un de nosaltres ens vam emportar una mostra del magnífic suc. Amb el most sobrant intentarem fer vi i vinagre, així com observar la seva evolució.

Al final vam treure 10 litres de most de la varietat macabeu i 25 litres de xarel·lo.

També vam rebre la visita de la periodista Ruth Troyano que va estar documentant tot el dia de verema.

Ens ho vam passar molt bé però, al final de la jornada vam quedar una mica esgotats.