La Verema 2019

El setembre vam fer la verema.

Els nens i nenes de cicle superior vam collir per grups, el primer grup va collir  macabeu, el segon grup va collir xarel·lo i l’últim grup va collir garnatxa negra i xarel·lo vermell. Mentres un grup collia un l’altre grup documentava la varietat que collien i el grup que quedava feia feines de la vinya o començava una postal sobre les vacances d’estiu.

Després de collir tots els grups anaven al celler a fer el most:

1- A la desrapadora es separava la rapa del raïm.

2-El raïm ja separat ho posàvem a la premsa on acabavem de treure el suc.

3-El most obtingut ho colàvem amb coladors, filtres de cafè i per acbar quan estava tot molt ben colat, amb embuts ho passàvem en garrafes i així poder transportar-ho a l’escola.

4- Un cop ho portàvem a l’escola, ho passàvem de les garrafes a les ampolles petites amb un tub, per treure el fang aixó és diu: desfangar.

5- Vam fer el bany maria per fer el buit i no es faci malbé.

Un altre dia vam anar a collir xarel·lo per fer vi i panses i també per acabar de premsar garnatxa negra què vam deixar amb les pells perquè és tornes més fosc. I els nens de cicle infantil van escoltar les nostres explicacions sobre el procés d’elaboració del most.

Aquesta ha sigut la nostre verema d’aquest any 2.019.