La nostra escola participa en un Projecte Internacional Erasmus. Els Projectes Erasmus engloben programes amb diverses accions, algunes destinades a la mobilitat, a la cooperació i també a les polítiques educatives.
En el nostre cas, l’escola Sant Jordi és un dels centres de Catalunya que forma part del Projecte Erasmus anomenat Consorci CETE+ (Consorci Europeu per la Transformació Educativa). Aquest Consorci està format per 14 microconsorcis un dels quals és l’ESAM-TILC (Estratègies de Suport a l’alumnat d’origen estranger – Tractament Integrat de Llengua i Continguts) del qual la nostra escola en forma part juntament amb sis escoles més de la resta de Catalunya.
L’objectiu del Microconsorci és ajudar al centre a assolir la transformació educativa a través de l’impuls dels programes d’innovació i internacionalització i esdevenir referents gràcies a activitats de qualitat.
Què ens ofereix la participació a aquest Projecte?
- Implementar a les aules estratègies de suport a l’alumnat i, especialment, a l’alumnat d’origen estranger, en totes les àrees i matèries, per a l’assoliment del llenguatge acadèmic necessari per a l’accés als continguts dels àmbits curriculars no lingüístics.
- Analitzar qüestions organitzatives i metodològiques a l’aula i al centre educatiu per introduir millores orientades a facilitar l’atenció a les necessitats personals, socials i educatives dels alumnes.
- Oferir formació al professorat per facilitar l’aplicació de mesures de suport a l’alumnat que millorin l’accés al currículum, a partir de metodologies d’aprenentatge en segones llengües i d’integració de llengua i continguts, i que, a més, afavoreixin l’atenció a les necessitats personals i socials dels alumnes.
Per què hi participem?
- Per conèixer bones pràctiques que es desenvolupen en altres països d’Europa i participar d’activitats formatives prèviament seleccionades.
- Per poder incidir en la millora de l’atenció a l’alumnat d’origen estranger en totes les àrees i matèries.
- Per introduir estratègies d’ensenyament del llenguatge acadèmic en tots els àmbits curriculars.
- Per millorar els resultats acadèmics de tot l’alumnat.
Una de les primeres actuacions que ha de fer l’escola és participar en el concurs de logotips del projecte Erasmus+ CETE+ a través del qual s’escollirà el logotip que representarà el microconsorci ESAM-TIL a nivell europeu i que ha de representar aquests temes:
- Aprenentatge col·laboratiu.
- Millora de les competències digitals.
- Cooperació amb centres educatius europeus.
- Respecte a la diversitat lingüística, millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i de les habilitats interculturals.
- Desenvolupament sostenible.
- Transformació educativa.
L’alumnat de sisè participa al concurs de logotips i la resta de comunitat educativa podrem votar quin dels 10 logotips finalistes de les tres classes de sisè serà el que enviarem al concurs. El logotip guanyador serà la imatge que representarà el consorci CETE+ durant els propers 7 anys.
Exposarem els logotips finalistes a l’entrada de l’escola i podreu votar a través del codi QR o a través de l’enllaç que us adjuntem:


