APADRINAMENT LECTOR

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes més grans, que fan de padrins de lectura, i alumnes més petits, que fan de fillols. A l’escola l’apadrinament es fa entre els/les alumnes de 5è (padrins/es) i els/les alumnes de 2n (fillols/es) i entre els/les alumnes de 4t (padrins/es) i els/les de 1r (fillols/es).

OBECTIUS DE L’APADRINAMENT LECTOR
  • Reforçar i potenciar la lectura en l’alumnat.
  • Intercanviar un moment de plaer a través de la lectura.
  • Mantenir una bona actitud davant la lectura.
  • Establir relacions d’ajuda i col·laboració entre infants d’edats diferents.
  • Aprendre a compartir, organitzar-se i ser responsable.

El fet de ser padrí de lectura representa que el padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir. A la 1a sessió els/les alumnes es comprometen (mitjançant un contracte signat entre ambdós) a esforçar-se per a què tot entre ells/es funcioni molt bé!

Quan els/les alumnes de 5è comparteixen estones de lectura amb els/les alumnes 2n i els/les alumnes de 4t amb els/les companys/es de 1r, es potencia el gust per la lectura, la responsabilitat i el coneixement entre alumnes d’edats i cursos diferents.