Sortida del 1r trimestre dels alumnes de primària

El dimarts dia 25 d’octubre els alumnes de cicle inicial i mitjà vam anar a visitar Mas Colom – Casa Borges. Una finca amb un espai amb història ubicat a Tàrrega.

Els alumnes, en aquesta finca, vam poder viure una experiència basada en l’alimentació de productes saludables pels diferents camps d’ametllers, noguers, pistatxers i oliveres del Grup Borges, on la innovació i la sostenibilitat són els eixos principals. Alhora ens va permetre descobrir la història dels antics edificis i les claus per la conservació de la biodiversitat agrària.

Els alumnes de Cicle Inicial vam realitzar dues activitats que s’anomenaven: “ Naturalista per naturalesa “, un taller on vam aprendre els diversos ecosistemes, amb una maleta  del naturista  on hi havia lupes, prismàtics….., i el segon taller s’anomenava “ Les decisions de l’oliva “, un taller d’alimentació i cuina on vam acompanyar a l’oliva a prendre les millors decisions per tal de tenir un estil de vida saludable. A més a més vam realitzar dues receptes.

A Cicle Mitjà vam poder gaudir del joc mitjançant uns tallers molt divertits d’educació mediambiental i orientació espacial en el territori que ens va permetre conèixer l’ecosistema agrari i la biodiversitat de la finca mitjançant un recorregut d’orientació. També vam poder gaudir d’un joc on vam crear una pauta d’estil de vida saludable i cuinar una recepta elaborada a partir d’elements energètics.

Per d’altra banda, Cicle Superior vam anar a visitar el Refugi de la Guerra Civil espanyola que protegia als veïns d’Agramunt dels bombardejos de la guerra. Aquest refugi el van construir en sis mesos i el van fer servir l’any 1938, només un mes i mig. Estava ubicat sota la nau central de l’església on antigament hi havia una basílica, cosa que els va permetre ubicar-lo sense malmetre els fonaments de l’església.

En segon lloc vam visitar “Lo pardal” museu on hi ha les obres de l’artista local Guillem Viladot. Ens van explicar la seva poesia visual i vam fer un taller imitant la seva obra i jugant amb la nostra creativitat.

En acabar la visita ens vam retrobar altra vegada tots els alumnes de primària i vam anar cap al parc de Sant Eloi de Tàrrega, a dinar i gaudir d’una tarda de joc. Va ser un dia molt divertit i ens ho vam passar molt bé!

CLIQUEU A LA IMATGE PER VEURE LES FOTOS:

Descubre Mas de Colom - Casa Borges - Mas de Colom