Videojoc Happy

A la nostra escola utilitzem el programa Happy a les classes de tutoria de 3r, 4t, 5è i 6è. Aquest programa és un videojoc per a treballar la resolució de conflictes de manera assertiva. L’assertivitat és la capacitat personal d’expressar opinions, sentiments, pensaments de manera positiva i amb seguretat però sempre respectant a l’altra persona i sense agressivitat.

El joc presenta 25 situacions conflictives dins el centre escolar. Els infants han d’anar triant les respostes i reflexionar sobre la situació i la manera de resoldre-la. El joc va acompanyat de material didàctic, un dossier d’activitats per després del joc i una guia pel professorat, elaborats per la doctora Gemma Filella de la Universitat de Lleida.

Aquesta activitat és una de les moltes que duem a terme a l’escola per a treballar les emocions i la resolució positiva de conflictes.