Escolta’m. Tutoria individualitzada.

La nostra escola està duent a terme des del curs 17/18 el projecte Escolta’m de tutoria individualitzada. Aquest projecte està inclòs dins dels projectes de l’escola d’educació socioemocional i el de convivència. Primer de tot, el claustre vam començar una formació per poder-lo dur a terme impartida per l’ICE de la UdL i aquest curs estem fent el segon any de formació que és de seguiment. A més a més, la referent “Escolta’m” de l’escola assisteix a les reunions periòdiques que s’organitzen per compartir experiències, informacions, etc., amb les altres escoles de la província de Lleida que també el duen a terme.

El projecte es desenvolupa de la següent manera: un cop a la setmana cada tutora de primària es reuneix durant 30 minuts amb 3 alumnes de la classe. Durant aquesta estona els nens i nenes parlen del que ells vulguin. Hi ha un espai de l’escola que ha estat decorat i preparat per a què aquesta estona sigui molt agradable. De fet, els infants esperen amb moltes ganes el moment. Els agrada molt compartir un temps de tranquil·litat amb la seva tutora i sentir-se escoltats, la qual cosa els és molt positiu per la seva autoestima, ajuda a millorar el clima de la classe i l’escola i com a conseqüència milloren els resultats educatius.

Els objectius del projecte són:

• Fer que l’alumnat senti l’escola com un espai segur on es pugui reflexionar i compartir idees i sentiments.
  • Centrar la mirada en els elements que afavoreixen el progrés dels alumnes més que en les causes dels seus problemes.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació i relació entre iguals.
  • Proporcionar al grup-classe un bon clima emocional i la motivació per voler aprendre i treballar al centre educatiu.
  • Promoure el diàleg i el respecte a les diferències individuals.
  • Establir un vincle positiu entre el tutor/a i l’alumnat.