Aquesta és un activitat transversal dins del nostre projecte projecte d’educació socioemocional. Els objectius de COM EM SENTO són:
- Ajudar a l’alumnat a reconèixer les seves pròpies emocions.
- Donar eines per prendre consciència de les emocions i com poden canviar, ja que les emocions no són estàtiques.
- Donar informació als i les mestres sobre l’estat d’ànim de l’alumnat, les seves causes i ajudar-los quan sigui necessari.
- Vídeo:
https://www.youtube.com/watch?v=vsFERoAz448
- El conte “El monstre de colors” d’ Anna Llenas:
- Cada vegada que els nens i nenes identifiquen l’emoció al conte o al vídeo, ells descriuran les pròpies situacions en què es senten igual. D’aquesta manera, s’establirà un diàleg entre la mainada i els docents.
Aleshores, el mestre ensenya les emocions que treballarem. A mesura que van creixent, s’aniran introduint més emocions.
Comencem amb:
Alegria Tristesa
Ira Por
En un raconet de la taula, tenen un espai per posar la cara que representa l’emoció que senten en aquell moment. Ho fan quan arriben al matí, però ho poden anar canviant durant el dia, segons com es sentin.
És una activitat molt útil, tant per l’alumnat com pels mestres. Fent una ràpida mirada a les taules, els mestres poden identificar com estan aquell dia cada nen i nena, així com ells mateixos poden identificar com es senten els companys i així,esbrinar el motiu i poder-lo ajudar a gestionar l’emoció.