Hola amics i amigues,
Ens trobem a Buenos Aires esperant l’avió per tornar cap a casa i però us deixem uns vídeos de quan erem més al sud, un del parc nacional Árboles Petrificados a Argentina, i un altre d’una escola que vam anar a Puerto Montt, a Xile.
Els arbres petrificats eren arbres però van caure i ara estan petrificats, és a dir, fossilitzats. Us ho expliquem millor al vídeo, i a més, més divertit.
Puerto Montt és una ciutat on comença la Patagònia. Allà hi teníem uns amics, Diego i Tania, amb els seus fills Renato i Ema, de dotze i sis anys respectivament. Vam estar a casa seva, vivint dins la furgoneta, però aparcats a casa seva. Ens van tractar molt bé i ens van trobar una escola
on ens van acollir per quatre dies. Vam aprendre en assignatures, sí, però també en valors, en experiències i costums, com per exemple que als professors els hi diuen tios o tias. Tia Julita, la directora i mestra, ens ho va ensenyar tot. Hi havia dos classes, una de quart, cinquè i sisè i una altra dels petits. Només hi havia dos professors (tia Julita i tio Cristian) i unes quantes practicants. A la nostra classe hi havia tres alumnes de sisè, l’Aylen, la Jairi i l’Anto i cinc alumnes de cinquè, l’Anyi, la Coni, la Leslie, El Matias i el José. Ens ho vam passar molt bé i pensem que va ser una bona experiència. Esperem que us agradi!
Us deixem una pregunta de cada vídeo perquè us entretingueu responent-les, buscant informació i aprenent. La dels arbres petrificats, és: “Creieu que els arbres eren com roques o com troncs, de textura?”
La pregunta que fem de l’escola és: “Creieu que allà hi feia fred o calor, a dins i a fora l’escola?”
Esperem que disfruteu dels vídeos i us divertiu.
Bones vacances a tots i totes i bona tornada a l’escola!
Jordina
i Xènia

